Keturračių savininkai dalijasi: kurios dalys lūžta dažniausiai ir kodėl

„Kai važiuoji bekele ir atrodo, kad niekas nesulaikys – tada ir lūžta“, – juokiasi Mantas, keturračio fanas iš Aukštaitijos. Jis ne vienas, kas susidūrė su netikėtu gedimu viduryje miško. Ir nors keturratis atrodo tvirtas, jo dalys – vis tiek metalas, plastikas ir elektronika. Ir jos pavargsta.
Šįkart ne apie tai, kaip prižiūrėti transporto priemonę, o ką sako patys keturračių vairuotojai – kas dažniausiai lūžta, kodėl taip nutinka ir kaip išvengti brangiausių klaidų.
Neįvertinti guoliai – tylūs, kol subyra
„Niekas jų nepastebi, kol nepradeda dūgzti arba tiesiog nesubyra“, – sako Tomas, važinėjantis kalnų trasomis. Guoliai turi atlaikyti tiek vibracijas, tiek purvą. O kai pervažiuoji pelkę, smėlyną ir akmenis per vieną dieną – net originalūs guoliai ilgai neištempia.
Įdomu tai, kad dauguma jų keičia guolius ne dėl amžiaus, o dėl prasto sandarinimo. Jei sandarikliai praleidžia, viskas baigiasi užstrigusiu ratu ar net sulūžusiu velenu.
Pakaba gauna viską, ką gali duoti žvyrkelis
Priekinės ir galinės pakabos šakės – kita dažnai minima bėda. „Užtenka vieno rimtesnio šuolio – ir viskas. Arba lenki posūkį per greitai, ir šakė sulinksta“, – pasakoja Jonas, lenktynių entuziastas. Pakabos dalys labiausiai kenčia nuo agresyvaus važiavimo ir per mažai prižiūrėtų amortizatorių.
Kai šakė kreiva – viskas keičiasi: valdymas, stabilumas, net padangų dėvėjimasis. O šiuos pokyčius pastebi tik tada, kai jau tampa per vėlu.
Elektronika dažnai paveda tada, kai jos labiausiai reikia
Šviesos, indikatoriai, užvedimo mygtukai – atrodo smulkmenos, bet kai užstringa elektrinis starteris, o esi pusiaukelėje miškuose, norisi rėkti. „Man užvedimo mygtukas nustojo veikti po lietingos dienos. Viskas buvo tvarkoj, kol nesušlapo laidai“, – dalinasi Rasa, žygių mėgėja.
Vandens, purvo ar net vibracijos pažeisti kontaktai dažniausiai palieka be galimybės net užkurti variklį. Daug kas sako, kad elektronikos gedimai yra pati nemaloniausia problema.
Plastikiniai sparnai ir buferiai – ne dizainui, o smūgiams
Atrodo, plastikas – mažiausiai svarbi dalis. Tačiau kai keturratis kliudo šaką ar griūna į duobę, pirmiausiai nukenčia sparnai, buferiai ir kiti apsauginiai elementai. „Jei važiuoji miškais – turi iškart susitaikyti, kad plastikas bus subraižytas. O jei grįžti be įtrūkimo – esi labai laimingas“, – sako Lukas iš Dzūkijos.
Kai kurie net nebeperka naujų plastikų – renkasi naudotus. Ir čia išgelbsti Srotas24 – galima rasti originalių detalių su realiomis nuotraukomis, be jokių netikėtumų. Plastikas ten pigesnis nei servisuose, o kai keturratį prižiūri kaip hobi, tai svarbu.
Ką keičia dažniausiai? Tai, ką labiausiai myli
Paklausius patyrusių keturračių vairuotojų, dažniausiai keičiamų dalių sąrašas visada panašus: guoliai, šakės, amortizatoriai, laidai, plastikai. Ir tai nereiškia, kad važiuoja blogai. Priešingai – tai rodo, kad jie gyvena pilnu tempu.
„Man patinka žinoti, kad galiu viską susitvarkyti pats. Užsuku į Srotas24, pasižiūriu dalių kodus, randu, ko reikia – ir keičiu savaitgalį. Tada vėl į trasą“, – šypsosi Darius, vienas iš tų, kurie keturratį laiko antru savo gyvenimu.
Šitas pomėgis reikalauja investicijų, bet kai žinai, kur ieškoti – nebereikia permokėti. O kai važiuoji, žinodamas, kad po apačia – tavo rankomis keistos dalys, jausmas būna visai kitas.