Automobilio priežiūros mitai, kuriais nereikėtų tikėti
Automobilio priežiūra – neatsiejama kiekvieno vairuotojo kasdienybės dalis. Tačiau net ir šiandien tarp vairuotojų egzistuoja nemažai mitų, kurie gali lemti netinkamą automobilio eksploatavimą, didesnes išlaidas ar net gedimus. Specialistai pastebi, kad netinkamos praktikos dažnai kyla iš pasenusių įsitikinimų ar nepakankamo techninių žinių lygio. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausiai pasitaikančius mitus, kuriais nereikėtų tikėti, ir pateiksime patikimų faktų, kaip tinkamai rūpintis automobiliu.
Alyvą reikia keisti tik tada, kai ji visiškai juoda
Tai vienas populiariausių mitų, kuris gali pridaryti daug žalos varikliui. Alyvos spalva keičiasi natūraliai, nes ji surenka variklyje esančius nešvarumus ir kietąsias daleles. Tamsesnė alyva nereiškia, kad ji nebėra veiksminga, tačiau jos savybės ilgainiui prarandamos, ypač kai pasiekiamas rekomenduojamas ridos intervalas.
Patyrę specialistai dažnai rekomenduoja keisti alyvą ne tik pagal ridą, bet ir atsižvelgiant į gamintojo nurodytą laiką, net jei automobilis mažai eksploatuojamas. Jei kyla abejonių, automobilių servisas Vilniuje gali padėti patikrinti alyvos būklę ir užtikrinti, kad jūsų variklis būtų apsaugotas nuo bereikalingos rizikos.
Didesnis oktaninis skaičius visada reiškia geresnį kurą
Daugelis vairuotojų mano, kad naudoti degalus su aukštesniu oktaniniu skaičiumi yra geriau automobiliui. Tačiau tai netiesa, jei jūsų automobilio variklis nėra specialiai pritaikytas tokiam kurui. Gamintojų rekomendacijose aiškiai nurodoma, kokio oktaninio skaičiaus degalai turėtų būti naudojami. Jei jūsų automobilis pritaikytas 95 oktanų degalams, naudojant 98 oktanų degalus jokios naudos negausite, o tik patirsite didesnes išlaidas.
Aukštesnio oktaninio skaičiaus kuras reikalingas aukšto suspaudimo varikliams, kad būtų išvengta detonacijos. Dėl netinkamo kuro naudojimo automobilio efektyvumas gali netgi sumažėti, o ilgainiui tai gali sukelti ir variklio gedimus.
Padangas reikia keisti tik tada, kai jos tampa visiškai nuvaikytos
Daugelis vairuotojų padangas naudoja tol, kol jos pasiekia minimalų leistiną protektoriaus gylį, tačiau tai ne visada yra geras sprendimas. Net jei protektorius dar atrodo tinkamas, padangos savybės gali prastėti dėl amžiaus ar netinkamos priežiūros. Guma laikui bėgant sukietėja, praranda elastingumą, todėl mažėja sukibimas su kelio danga, ypač šlapiomis ar slidžiomis sąlygomis.
Automobilių priežiūros specialistai rekomenduoja atkreipti dėmesį ne tik į protektoriaus gylį, bet ir į padangos gamybos datą. Jei padangos yra senesnės nei 6–8 metų, net jei jos atrodo geros būklės, verta apsvarstyti jų keitimą.
Variklio apšilimas yra būtinas kiekvieną kartą prieš kelionę
Šis mitas kilo iš laikų, kai automobiliuose buvo montuojami karbiuratoriai, o varikliams reikėjo šiek tiek laiko, kad jie pasiektų optimalią darbo temperatūrą. Šiuolaikiniai automobiliai su įpurškimo sistemomis yra pritaikyti dirbti iš karto po užvedimo, todėl ilgas variklio apšildymas nėra būtinas.
Netgi priešingai, variklio ilgas darbas tuščiąja eiga gali sukelti nepageidaujamą alyvos skiedimą degalais, kas kenkia variklio komponentams. Geriausia praktika – pradėti važiuoti švelniai, leidžiant varikliui įšilti natūraliai.
Šiuolaikiniams automobiliams nereikia reguliarios priežiūros
Technologijų pažanga leidžia automobiliams būti efektyvesniems ir reikalauti mažiau techninės priežiūros, tačiau tai nereiškia, kad ji visiškai nereikalinga. Šiuolaikinės transporto priemonės yra sudėtingos sistemos, kuriose įvairūs komponentai turi būti periodiškai tikrinami ir keičiami, kad išliktų jų efektyvumas.
Reguliari diagnostika padeda laiku pastebėti galimus gedimus, kurie gali būti nepastebimi kasdieniame vairavime. Automobilių servisas Vilniuje siūlo paslaugas, kurios užtikrina, kad jūsų automobilis visada būtų puikios techninės būklės ir atitiktų saugumo reikalavimus.
Dažnas stabdžių naudojimas kenkia stabdžių sistemai
Nors gali pasirodyti logiška, kad dažnas stabdžių naudojimas greičiau susidėvi stabdžių kaladėles, tai nebūtinai yra tiesa. Stabdžių sistema yra sukurta taip, kad atlaikytų intensyvų naudojimą, jei ji prižiūrima tinkamai. Problemos dažniausiai kyla ne dėl dažno stabdymo, o dėl apleistos priežiūros, pvz., netinkamo stabdžių skysčio lygio ar sudėvėtų komponentų.
Svarbu reguliariai tikrinti stabdžių sistemos būklę, ypač jei pastebite keistus garsus ar stabdžių efektyvumo sumažėjimą.
Vanduo vietoj aušinimo skysčio – tinkamas sprendimas vasarą
Kai kurie vairuotojai vis dar mano, kad vasarą galima naudoti paprastą vandenį vietoj aušinimo skysčio, nes nėra pavojaus užšalimui. Tačiau tai klaidinga nuomonė. Vanduo ne tik neužtikrina tinkamos apsaugos nuo perkaitimo, bet ir skatina koroziją aušinimo sistemoje. Specialūs aušinimo skysčiai turi priedų, kurie apsaugo metalinius komponentus nuo korozijos ir palaiko stabilią temperatūrą.
Jei abejojate, ar jūsų automobilio aušinimo sistema yra tinkamos būklės, verta kreiptis į specialistus. Jie galės patikrinti skysčio sudėtį ir prireikus jį pakeisti tinkamu.
Automobilio priežiūros mitai gali būti brangūs ir pavojingi, jei jais vadovaujatės. Svarbu remtis tik patikrintomis rekomendacijomis, kurias gali suteikti profesionalai. Atsakinga priežiūra ir reguliari diagnostika padės išvengti netikėtų gedimų ir užtikrins, kad jūsų transporto priemonė visada veiktų nepriekaištingai.